גינון ותחזוקה שוטפת

גינון ותחזוקה שוטפת

גינות ותחזוקה שוטפת

החיים העירוניים גורמים לכולנו להעריך יותר כל פינה ירוקה שאנו פוגשים בדרכנו. גינת נוי לא רק מקשטת את הנוף האורבני, היא מהווה מצרך חובה לנכס שלכם. אלה פינות חמד שמאפשרות לנו דקות יקרות של מנוחה ורגיעה, מעניקות לעינינו אתנחתא ירוקה מענגת אחרי שעות ארוכות מול המסך, מספקות מעט אוויר צח לגוף ולנשמה. הגינות משפרות משמעותית את התחושה של הדיירים בנכס, וגינות מטופחות ומושקעות דואגות גם לשמור על ערך הנכס גבוה.

 כדי שנוכל ליהנות מהגינות האלה הן זקוקות לתחזוקה שוטפת קפדנית, וכל מי שעסק פעם בטיפוח גינה יודע כמה עבודה קשה מושקעת בכל פינת נוי ובתחזוקה שלה.

 

מה עלינו לעשות כדי ליהנות מגינה מטופחת?

תחזוקת הגינה דורשת לעיתים התערבות כמעט יום-יומית, ובעלי הגינות או אחראים על גינות ציבוריות מבלים שעות ארוכות בפתרון בעיות רבות, אך מציקות במתעוררות באופן קבוע. זה מתחיל משלב תכנון נכון של הגינה, שיכלול התחשבות בכל הפרמטרים החשובים, כמו שעות שמש, סוג הקרקע, שילוב הצמחים ועוד פרטים רבים. תכנון לקוי יגרום לגינה לא רק להיראות לא טוב, אלא יכריח את הבעלים להשקיע מאמצים רבים, זמן וכסף בפתרון הבעיות, שניתן היה להימנע מהם בזכות תכנון מקצועי.

במהלך תכנון חשוב גם לקחת בחשבון את המאמצים שהבעלים מוכן להשקיע בגינה. כך, למשל אין טעם לשתול דשא אם הבעלים לא מוכן לכסח באופן קבוע את הדשא או להזמין בעל מקצוע לעשות זאת.

חלק חשוב מאוד בתחזוקה שוטפת הוא גם מערכת השקיה. מערכות השקיה שונות מותקנות בכל הגינות הפרטיות והציבוריות כאחת. על מנת שהמערכת תפעל ביעילות חשוב שכמות המים שמגיע לכל צמח תהיה מבוקרת ומותאמת לסוגו, גודלו וגילו. על האחראי על מערכת ההשקיה לבדוק באופן קבוע את תקינות הצינורות של המערכת, כי צינוריות קטנות נוטות להיפגע בקלות, נסדקות ונקרעות. המחשב של מערכת ההשקיה מאפשר לתכנן מראש באילו ימים ושעות תבוצע ההשקיה וכמובן, יש צורך לעדכן זאת בהתאם לעונות שנה ומזג האוויר. מערכות השקיה משוכללות מאפשרות גם להכניס לקרקע תוספים נדרשים בצורה אוטומטית. בגינות, בהן אין הצדקה כלכלית למערכת כה משוכללת, חשוב להקפיד על תוספים הנדרשים לשמירה על איזון הקרקע.

אלמנט חובה בטיפוח הגינה הוא הדברה. הדברה מקצועית מונעת התרבות של מזיקים, מגנה על הצמח מפני מחלות ומגנה על הפירות במידה וצומחים בגינה. אך הדברה לא מקצועית עלולה לגרום נזק כמעט אנוש לגינה, לפגוע קשות בצמח ובמקרים נדירים אף להרעיל את הקרקע.

 

גם ליהנות מגינה מטופחת וגם להפטר מכאב ראש הקשור לתחזוקה? זה אפשרי!

"קציר" היא חברה אחזקה שכבר 40 שנה מספקת שירותי תחזוקת מבנים וגינות למאות בתים ומוסדות ברחבי הארץ. "קציר" לוקחת על עצמה את כל הלוגיסטיקה המורכבת של תחזוקת גינה, מגדירה את צרכיה, מתאימה את בעלי המקצוע הנדרשים ודואגת למראה מטופח של הגינה וראש שקט לבעליה!

 

סגירת תפריט